Wat is een SIP trunk?
Een SIP trunk is een softwarematige telefoonlijn. Met een SIP trunk sluit u uw telefooncentrale via VoIP aan op het openbare telefoonnetwerk. Dat kan een flinke besparing opleveren op infrastructuur en gesprekskosten. Uw huidige telefooncentrale moet SIP trunk-telefonie wel ondersteunen.
Secutel is SIP-provider en kan met SIP-telefonie VoIP-gesprekken tegen fors lagere kosten afhandelen.
Wat is het verschil tussen een SIP trunk en een gewone telefoonlijn?
Zoals u eerder las is een SIP trunk is een softwarematige telefoonlijn. Het grote verschil tussen een SIP trunk en een traditionele telefoonlijn is dat het aantal beschikbare lijnen bij een SIP trunk flexibel kan worden ingesteld.
Een SIP trunk combineert aansluitingen voor zowel data als spraak in één enkele lijn. De SIP trunk is als het ware een katalysator tussen uw telefooncentrale (PBX) en uw internetverbinding. Met de SIP trunk wordt een gesprek opgezet via internet (data) in plaats van het ouderwetse telefoonnetwerk. Dat is mooi, want een telefoongesprek over een IP-lijn is beduidend goedkoper dan via een traditionele telefoonlijn.
Intern communiceren? Gebruik SIP trunk!
Een SIP trunk is voornamelijk interessant als u meerdere vestigingen heeft. Met behulp van een SIP trunk koppelt u al uw vestigingen eenvoudig aan elkaar. Ongeacht het merk van de lokale telefooncentrales. Omdat al uw vestigingen zich vervolgens in één telefonienetwerk bevinden, bellen al uw medewerkers onderling gratis. Dit geldt ook voor een koppeling van een SIP trunk en onze Hosted VoIP telefooncentrale.
Voordelen van een SIP trunk:
- Enorme kostenbesparing op maandelijks abonnement;
- Betalen per lijn in plaats van per gesprek;
- Gratis koppeling telefoonnummers;
- Gratis onderling bellen.